گواهینامه هوشمندی تجاری: 12 گواهینامه Business Intelligence

گواهینامه هوش تجاری

رای این افراد زیاد است.
گواهینامه هوشمندی تجاری در این زمینه وجود دارد که می توانند باعث موفقیت در کار شوند. هوشمندی تجاری خدمات و شغل های زیادی را شامل می شود:

شرکت تحقیقاتی Foote Partners در گزارش سال 2019، اظهار داشت که پرداخت برای گواهینامه های فناوری اطلاعات در 5 سال گذشته نسبت به سال گذشته 4.3 درصد کاهش یافته است. صرف هزینه برای گواهینامه های مربوط به داده و بانک اطلاعاتی بهتر شده است اما نسبت به سال 2018 هنوز 1 درصد کاهش دارد. اما در این میان مدرک مدیریت و تحلیلگر داده با استثنا مواجه شده و بیش از 10 درصد در مقایسه با چهار ماه قبل افزایش داشته است. صرف هزینه برای صدور این گواهینامه باعث افزایش حقوق پایه به میزان 7.3 درصد می شود.

برای کار در حوزه BI نیازی به مجوز نیست، اما ممکن است برای اثبات مهارت خود به کارفرمایان این گواهینامه ها، به شما کمک کنند. در زیر توضیحاتی برای اخذ برخی از گواهینامه های هوشمندی تجاری آورده شده است.

12 گواهینامه برتر در زمینه هوشمندی تجاری

  1. گواهینامه حرفه ای هوشمندی تجاری یا Certified Business Intelligence Professional
  2. گواهینامه طراحی IBM: IBM Cognos Analytics Author V11
  3. MCSA: گزارش هوشمندی تجاری
  4. MCSA: توسعه هوشمندی تجاری SQL 2016
  5. MCSE: مدیریت داده و تجزیه و تحلیل
  6. گواهینامه پایه و پیاده سازی هوشمندی تجاری اوراکل
  7. تحلیلگر کسب و کار QlikView
  8. معمار داده QlikView
  9. گواهینامه حرفه ای نرم افزار SAP: هوشمندی تجاری با SAP BW 7.4 & SAP BI 4.1
  10. گواهینامه توسعه محتوای هوشمندی تجاری SAS برای SAS 9
  11. گواهینامه حرفه ای میزکار Tableau
  12. گواهینامه حرفه ای سرور Tableau

1- گواهینامه حرفه ای هوشمندی تجاری (CBIP) یا Certified Business Intelligence Professional

صدور گواهینامه CBIP برای پرسنل سطح بالا در سیستم های اطلاعاتی و صنعت های متمرکز بر مدیریت داده و تجزیه و تحلیل تجارت در نظر گرفته شده است. این گواهی نشان می دهد که شما با فناوری های BI به روز هستید و از بهترین شیوه ها، راه حل ها و روندهای نوظهور آگاه هستید. شما به دو یا چند سال تجربه تمام وقت در سیستم های اطلاعات کامپیوتری، مدل سازی داده، برنامه ریزی داده، تعریف داده، توسعه سیستم های ابرداده، برنامه ریزی منابع سازمانی، تجزیه و تحلیل سیستم ها، توسعه برنامه و برنامه نویسی یا مدیریت فناوری اطلاعات نیاز دارید. صدور گواهینامه اولیه به مدت چهار سال اعتبار دارد و پس از آن باید هر سه سال یکبار تمدید شود. اخذ مجدد گواهینامه مستلزم اثبات گذراندن 120 ساعت آموزش از آخرین تمدید این گواهینامه است.

توضیحات بیشتر در مورد این آزمون را می توانید اینجا مطالعه کنید.

این گواهینامه دارای دو سطح است:

  • متخصص: به متخصصان هوشمندی تجاری اعطا می شود که در هر سه امتحان نمره 50 یا بالاتر از 50 درصد را کسب کرده باشند.
  • ارشد: به متخصصان هوشمندی تجاری که در هر سه امتحان نمره 70 یا بالاتر از آن را کسب کرده باشند، اهدا می شود.

سازمان: TDWI

هزینه آزمون: 400 دلار برای هر امتحان

هزینه سالانه: ارائه هر ساله 125 دلار به مؤسسه به منظور صدور گواهینامه متخصصان محاسبات (ICCP) پس از اولین سال

2- گواهینامه طراحی IBM: IBM Cognos Analytics Author V11

این گواهینامه توانایی افراد در ساخت گزارش های پیشرفته، گزارش های فعال و داشبورد را با استفاده از داده های رابطه ای یا فایل های بارگذاری شده و همچنین بهبود، شخصی سازی و مدیریت گزارش های حرفه ای نشان می دهد. داوطلبان باید دانش پایه ای در مورد مفاهیم بانک اطلاعاتی و SQL، نحوه بصری سازی داده ها و جاوا اسکریپت داشته باشند. این مجوز نیاز به قبولی در این آزمون را که توسط Pearson VUE ارائه می شود، دارد.

سازمان: IBM

قیمت: 100 تا 200 دلار

3- گواهینامه حل مسئله مایکروسافت: گزارش هوشمندی تجاری (Microsoft Certified Solutions Associate: BI Reporting)

برخورداری از این گواهینامه مهارت شما را در تجزیه و تحلیل داده با Power BI و Excel نشان می دهد. این دانش تجزیه و تحلیل داده، بصری سازی، مدل سازی، ساخت داشبورد و اتصال مستقیم به منابع داده در Excel و Power BI را نشان می دهد. این گواهینامه اولین قدم به منظور دستیابی به مهارت سطح بالای حل مسئله مایکروسافت (MCSE) یعنی صدور گواهینامه مدیریت داده و تجزیه و تحلیل است. اخذ این گواهینامه نیاز به گذراندن یکی از دو امتحان موجود دارد و نیازی به تمدید آن نیست.

سازمان: مایکروسافت

هزینه آزمون: 165 دلار برای هر امتحان

4- گواهینامه MCSE: توسعه هوشمندی تجاری SQL 2016

این گواهینامه دانش استخراج، تبدیل و بارگذاری (ETL) و مهارتهای انبار داده و همچنین توانایی شما در اجرای راه حل های هوشمندی تجاری را با استفاده از مدل های داده چند بعدی، جدولی و پردازش تحلیلی آنلاین (OLAP) تأیید می کند. این گواهینامه اولین قدم به منظور دستیابی به مهارت سطح بالای حل مسئله مایکروسافت (MCSE) یعنی صدور گواهینامه مدیریت داده و تجزیه و تحلیل است. اخذ این گواهینامه نیاز به گذراندن یکی از 13 امتحان موجود دارد و نیازی به تمدید آن نیست.

سازمان: مایکروسافت

هزینه آزمون: 165 دلار برای هر امتحان

5- گواهینامه تخصص حل مسئله مایکروسافت: مدیریت داده و تجزیه و تحلیل (Microsoft Certified Solutions Expert: Data Management and Analytics)

گواهینامه مدیریت داده و تجزیه و تحلیل، مجموعه مهارتهای گسترده شما را در مدیریت SQL، ارائه راه حل های داده در مقیاس سازمانی و اعمال اطلاعات هوشمندی تجاری را در سازمان و محیط های ابری نشان می دهد. این مدرک برای تحلیلگر داده، طراح پایگاه داده و سمت های متخصص هوشمندی تجاری صادر می شود. به منظور واجد شرایط بودن، داوطلب ابتدا باید MCSA را در نرم افزار مدیریت پایگاه داده SQL Server 2012/2014 یا SQL 2016، توسعه پایگاه داده، توسعه هوشمندی تجاری، یادگیری ماشین، گزارش BI یا مهندسی داده با Azure کسب کند. اخذ این گواهینامه نیاز به گذراندن دو آزمون از 13 آزمون موجود دارد و منقضی نمی شود.

سازمان: مایکروسافت

هزینه آزمون: 165 دلار برای هر امتحان

6- گواهینامه پایه و پیاده سازی هوشمندی تجاری اوراکل (Oracle Business Intelligence Foundation Suite 11g Certified Implementation Specialist)

این گواهینامه برای اعضای تیم اجرایی سطح متوسط در نظر گرفته شده است و مهارت های شما را در زمینه هایی از جمله، نصب هوشمندی تجاری اوراکل، ساخت داشبورد، ساخت مخازن ابرداده سرور BI، ساخت داشبورد BI، ساخت پرس و جوهای موقت، تعریف تنظیمات امنیتی و پیکربندی و مدیریت پرونده های حافظه نهان را نشان می دهد. این مجوز منقضی نمی گردد.

سازمان: اوراکل

هزینه آزمون: 245 دلار

7- تحلیلگر کسب و کار QlikView

این گواهینامه دانش شما را در مورد طراحی رابط برنامه های QlikView نشان داده و برای نقش های درگیر در تجزیه و تحلیل، طراحی و چیدمان رابط کاربری QlikView توصیه می شود. داوطلبان باید دانش اساسی در مورد BI، گزارش دهی و تجزیه و تحلیل داده ها و همچنین تجربه کار با QlikView برای طراحی برنامه های کاربردی را داشته باشند. این مجوز مستلزم گذراندن یک امتحان چند گزینه ای است که توسط Pearson VUE در مرکز آزمون پیرسون VUE یا در خانه یا محل کار شما به صورت آنلاین انجام می شود. گواهینامه این آزمون منقضی نمی شود، اما هر زمان Qlik یک نسخه جدید از آزمون را منتشر نماید، گواهینامه های قدیمی منقضی می گردند.

سازمان: Qlik

هزینه آزمون: 250 دلار

8- معماری داده QlikView

صدور گواهینامه معماری داده QlikView، دانش شما را در مورد جنبه های فنی توسعه برنامه QlikView از جمله طراحی، مدل سازی داده ها و اسکریپت نشان می دهد. این مدرک برای نقش هایی که شامل توسعه، استقرار و پشتیبانی برنامه های QlikView هستند، توصیه می شود. این مجوز مستلزم گذراندن یک امتحان چند گزینه ای است که توسط Pearson VUE در مرکز آزمون پیرسون VUE یا در خانه یا محل کار شما به صورت آنلاین انجام می شود. گواهینامه این آزمون منقضی نمی شود، اما هر زمان Qlik یک نسخه جدید از آزمون را منتشر نماید، گواهینامه های قدیمی منقضی می شوند.

سازمان: Qlik

هزینه آزمون: 250 دلار

9- گواهینامه حرفه ای نرم افزار SAP: هوشمندی تجاری با SAP BW 7.4 & SAP BI 4.1

صدور این گواهینامه هوش تجاری شما را در مورد انبار داده و هوشمندی تجاری نشان می دهد. SAP به داوطلبان توصیه می کند که در دوره های آموزشی و آزمایشگاهی مفید به منظور آمادگی در آزمون چند گزینه ای مورد نیاز Pearson VUE شرکت کنند. مجوز این آزمون منقضی نمی شود.

سازمان: SAP

هزینه امتحان: 552 دلار

10- گواهینامه توسعه محتوای هوشمندی تجاری SAS برای SAS 9

گواهینامه SAS 9 مهارت شما را در ساخت گزارش ها، تجزیه و تحلیل ها و داشبورد با استفاده از SAS 9 تأیید می کند. SAS توصیه می کند که داوطلبان خود را به مهارت هایی در رابطه با برنامه های گزارش دهی به مصرف کننده، مدیریت داده ها، ایجاد نقشه اطلاعات، ساختن یک برنامه داشبورد هوشمندی تجاری SAS، ساختن فرایندهای ذخیره شده و استفاده از منابع داده چند بعدی (OLAP) مجهز کنند. آزمون مورد نظر توسط SAS و Pearson VUE اداره می شود. امتحان شامل 60 تا 65 سوال چند گزینه ای بوده و داوطلب باید برای کسب این مدرک به نمره 70 درصد دست یابد.

سازمان: SAS

هزینه آزمون: 180 دلار

11- گواهینامه حرفه ای میزکار Tableau

این گواهینامه دارای مجوز حرفه ای برای افرادی است که تجربه قابل توجهی با Tableau داشته (12 ماه یا بیشتر) و مایل هستند مهارت خود را در عملکرد پیشرفته Tableau و استفاده از بهترین روش های بصری سازی نشان دهند. برای برخورداری از این گواهینامه شما ملزم به شرکت در آزمون مورد نظر و قبولی در آن می باشید. گواهینامه از زمان صدور، به مدت سه سال معتبر است.

سازمان: Tableau

هزینه امتحان: 600 دلار

12- گواهینامه حرفه ای سرور Tableau

این گواهینامه هوشمندی تجاری دارای مجوز حرفه ای برای افرادی است که تجربه قابل توجهی با سرور Tableau دارند (9 ماه یا بیشتر) و مایل به نشان دادن دانش معماری و مهارت ادغام پلتفرم هستند. برای برخورداری از این گواهینامه شما ملزم به شرکت در آزمون مورد نظر و قبولی در آن می باشید. گواهینامه از زمان صدور، به مدت سه سال معتبر است.

سازمان: Tableau

هزینه آزمون: 800 دلار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا