در راستای بررسی شاخصهای کلیدی عملکرد مربوط به مشتریان و بعد از بررسی امتیاز خالص ترویج کننده یا همان NPS در مقاله این مقاله نرخ حفظ مشتری یا CRR را بررسی می کنیم. ... ادامه مطلب
دلایل اهمیت NPS یکی از دلایل موفقیت هر سازمانی میزان رضایت مشتریان آن است.هر سازمانی باید از میزان رضایتمندی و وفاداری مشتریان خود مطلع باشد.اما فرایند تعیین میزان رضایتمندی ... ادامه مطلب
اگر مدیر یک تیم یا شرکت و سازمان هستید باید با شاخصهای کلیدی عملکرد KPI آشنایی داشته باشید.قبل از اینکه به لیستی از KPIها برسیم اجازه دهید آن را ... ادامه مطلب
تفاوت هوش تجاری و هوش رقابتی چیست؟ در مقاله قبل بخش اول تعاریف هوش تجاری را مرور کردیم. در ادامه بخش دوم یا بخش پایانی تعاریف هوش تجاری را بررسی می ... ادامه مطلب
این یادداشت مجموعهای است از تعاریف ارائه شده توسط متخصصان صنعت و پاسخهایی است به سؤالاتی که ممکن است برایتان ایجاد شود. سوال اصلی این است که “هوش تجاری ... ادامه مطلب
نقش متخصص هوشمندی تجاری بسیار تحلیل گرایانه است.تحلیلگر هوشمندی تجاری به یک تعادل میان مهارتهای فناوری اطلاعات، ارتباطات و حل مسئله نیاز دارد. تحلیلگر هوشمندی تجاری (BI) داده ها ... ادامه مطلب
از تحلیلگران و توسعه دهندگان هوشمندی تجاری گرفته تا معماران و مدیران BI، تقاضای شغل برای این افراد زیاد است.گواهینامه هوشمندی تجاری در این زمینه وجود دارد که می ... ادامه مطلب
نسبت قیمت به درآمد یا P/E چیست؟ در ادامه بررسی شاخصهای کلیدی عملکرد مالی به این شاخص می پردازیم. این نسبت به نوعی تعیین کننده میزان انتظارات سرمایه گذاران از سود ... ادامه مطلب